2015. július 4., szombat

Felirat: 'ass' formátumból 'srt'

Páran kérdezték már tőlem, hogy kell 'ass' feliratot 'srt'-be menteni. Erről szól ez a bejegyzés.

Szóval, fogunk egy 'ass' kiterjesztésű feliratot. Jelen esetben a Gunshi Kanbee 27. részével fogom megmutatni, hogy megy ez.

A gépünkön kell lennie valamilyen felirat szerkesztő programnak.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ezeket a sorokat külön elválasztottam, mert már elavult időközben az információ...

Nekem a Subtitleworkshop 2.52 RC verziója van meg. - más programmal is lehet, de ezen tudom bemutatni, mivel én ezt használom -

Ezt a programot ITT beszerezhetjük.
Ahol az van írva: "A legfrissebb SW 2.52 RC letölthető innen." Az "innen"-re kattintva egyből elindul a letöltés, 1,1 MB méretű.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FIGYELEM!!!!
Szerk: közben új gépem lett, és a linkelt oldal sincs már meg...  nem találtam meg a program ezen változatát máshol magyarul... Másfajta van a gépemen a 2.51-es magyar verzió.
Ezt több helyen meg lehet találni, például: ITT
Ennél is ugyanúgy működik a dolog, mint a 2.52 RC verziónál, szóval a képek ugyanúgy érvényesek.


Így néz ki maga a Subtitleworkshop könyvtára, ha letöltöttük a gépre (Totalcommander bal oldalán):


Van mindenféle cucc benne, nem kell semmit piszkálni, ebből csak egyszerűen a Subtitleworksop.exe nevű fájlt kell elindítani.

Ha elindítottuk a programot, katt a 'Fájl' menü 'Felirat betöltése' fülre. Itt kijön egy kisebb ablak, ott kereshetjük meg, hogy mit akarunk a programmal megnyitni. Kiválasztjuk az 'ass' végű feliratunkat. Katt a 'Megnyitás' gombra.



A program megnyitja a feliratot. Láthatjuk is az egészet a program ablakában.
Semmi különöset nem kell tenni, csak annyit, hogy azt mondjuk a programnak, hogy ezt a feliratot mentse nekünk srt kiterjesztésű feliratba.
Szóval: megint 'Fájl' menü 'Mentés másként..' fülre katt.


Kapunk egy kisebb ablakot, ahol az összes formátum fel lesz sorolva, hogy miben lehet elmenteni a feliratot. 
Nekünk a Subrip nevű kell, mert ez az srt becsületes neve. :)


A Subrip ikonra dupla katt, ekkor elő fog jönni még egy ablak, hogy hova szeretnénk az srt feliratunkat menteni.


Itt kiválasztjuk, hogy hol legyen a helye, és látjuk azt alul, hogy ekkor már .srt a fájl kiterjesztése. Itt még a felirat nevét is módosíthatjuk, ha szeretnénk.  Katt a 'Mentés' gombra.

Ennyi az egész! :)


Fordítottja, azaz 'srt'-ből 'ass' felirat:

Ugyanígy kell visszafelé is, azaz 'srt'-ből  'ass' feliratot úgy tudunk nyerni, hogy ugyanezt kell csinálni, csak nem a 'Subrip' ikonkát kell megjelölni, hanem a 'Substation Alpha' nevűt. :) Akkor az srt-t menti 'ass' formátumba. :)

8 megjegyzés:

  1. Köszönet a táblázatért...nem is annyira könnyű....de majd gyakorlat teszi a mestert....Kata58

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati!

      :) Nincs mit! Tessék gyakorolni, egyáltalán nem nehéz! :) És ha az ember már tudja, nem szorul másokra, ha épp kellene egy srt felirat.

      Üdv: Shaolin Bunny

      Törlés
  2. Köszönöm ezt a programot, mentem és mikor szükséges kipróbálom!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ququcs!

      :) Örülök, hogy neked is hasznos lesz! Biztos hamar meg fogod tanulni, nem nehéz.

      Üdv: Shaolin Bunny

      Törlés
  3. Megjegyzem ma is aktuális, mert valahogy elfelejtetem...És így legalább segítettem másoknak is!Kata58

    VálaszTörlés
  4. Tifa! Csak jelezni szeretném, hogy a progi már nem elérhető, mert elköltözött az oldal

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, közben elfelejtettem megköszönni a képes leírást. Sajnos csak angol nyelvűt találtam, de azért megtudtam oldani ;) utána már csak az utf-et kellett ansira állítanom, h az ékezeteket normálisan lássam :D

      Törlés
    2. Kedves Andingo!

      Köszi a jelzést! :)
      Egyébként már nekem sem az a verzió van fent a gépemen, mert nem találtam meg azt a verziót, és új a gépem, szóval másik programot tettem fel, de kb ugyanaz, csak régebbi verzió. :)
      Annak a linkjét is kitettem, és frissítettem az információkat! :)
      Egyébként angol programmal is ugyanúgy meg lehet csinálni. Látom neked is sikerült. :)

      Üdv: Shaolin Bunny

      Törlés